joi, 13 noiembrie 2014

Oleg Brega "îl plesnesc, iar după îi dau șuturi virtuale în fund ca să facă pași înainte"

    Am să încep cu o scurtă caracterizare a personajului principal. Oleg Brega, toți îl cunosc ca fiind un activist civic implicat în diverse conflicte, și nu numai. El se consideră a fi "cetățeanul activ implicat în viața cetății". Deci, cam așa și este. Dotat cu caracter și multă ambiție. Tânăr,energic, curajos și principial. El, singur împotriva tuturor, vrea să schime totul. Judecă tot ce-l înconjoară, pentru că el știe multe și nu ar face la fel. Oleg Brega- are un fel de "a fi", diferit de ceilalți.

Oleg Brega- politician?!

Îi stimez personalitatea, dar asta nu e suficient ca să-l votez.
Sunt apolitică, pentru că nici un partid nu-mi inspiră încredere maximă. Dar, la sigur n-am să merg la vot, iar în semn de protest să dau cu ștampila în toate partidele, așa cum o făcea activistul,Oleg Brega. Îi apreciez multe din gesturile pe care le face. Îmi place că posedă un bagaj imens de cunoștințe.
Oleg Brega, se consideră a fi un cetățean activ și pregătit pentru o nouă funcție, cea de politician.

"Am văzut că pot să fiu un cetățean bun, activ, eficient. Am văzut că pot să fiu activist de drepturile omului, să câștig dosare la judecată în numele meu și în numele altora. Să câștig chiar la CEDO împotriva guvernului. Și dacă am zis că sunt atât de bun în stradă, în instanțele de judecată. De ce n-aș putea fi mai bun ca ei în parlament."

În cazul în care poporul nu-l va ajuta să obțină o funcție publică, acesta spune că ar putea să se gândească la emigrare.

Metoda inventată de Brega: "îl plesnesc, iar după îi dau șuturi virtuale în fund ca să facă pași înainte"

Pe lângă faptul că , Oleg Brega, se consideră un activist civic, mai are și capacitatea de a inventa noi motode, care să aibă un efect asupra cetățenilor. Acesta îi numește pe oameni "ignoranți", din motiv că sunt indiferenți și nu se implică în unele situații, când e nevoie de opinia și poziția acestora.

"Metoda de a plesni oamenii să se trezească la realitate, la modul vitual, pentru că sunt pacifist și nu m-aș bate cu nimeni, chiar dacă am făcut judo, trîntă și sunt destul de puternic.Nu mă bat cu nimeni, dar e o metodă a mea de a plesni omul, să-l trezesc la realitate, iar după aceea să-i dau șuturi virtuale în fund ca să facă pași înainte. Deci, e o metodă șocantă, poate chiar violentă, dar altfel nu iesă oamenii din ignoranță."

Activistul, Oleg Brega, consideră că această metodă este perfectă pentru a scoate oamenii din ignoranță. De asemenea, acesta spune că  această metodă o va aplica și în parlament, doar că își va canaliza furia pe politicieni.

Primul Vot a lui Brega

Oleg Brega, povestește că a mers prima oară la votare, exact când a împlinit vîrsta de 18 ani. Pe atunci erau anunțate primele alegeri libere pentru funcția de președinte al RM.

"Era un singur candidat și eu m-am dus la secția de vot din sat și am zis:bună ziua,eu vreau să votez pentru mine, pentru mama și pentru tata. Mi-au dat trei buletine. M-am dus și am pus ștampila pe singurul candidat, iar un buletin l-am luat cu mine. Deci, atunci eu nu eram conștient și nici țara nu era democrată, cum e acuma."

Acesta mai spune că, de când a devenit conștient despre ce se întâmplă în politică și ce așteptări are de la acest domeniu, a votat doar protestatar.


Despre unirea RM cu România

Deși, nu se consideră mare naționalist, este de părere că Republica Moldova trebuie să se integreze în UE.

" Nu sunt foarte naționalist și foarte patriot, dar din motive pragmatice, pentru că e mai ieftin de întreținut un parlament decât două, trei.  Mai ieftin de întreținut un guvern, dacât două, trei.Un sistem vamal, decât două, trei.  E mai ușor de integrat în U E."


Oleg Brega, este împotriva tuturor partidelor politice din RM. Totuși, ca și multe alte partide este orientat către UE.

Religia sarmaliană- invenție în doi peri

Și după cum am menționat mai sus, Oleg Brega, este un personaj unic în felul său. Și-a inventat chiar propria religie, avînd mai multe roluri precum: patriarh, mitropolit și enoriaș.

"Da, sunt agnostic, ateu militant. Chiar am inventat în doi peri, religia sarmaliană. Eu sunt patriarh, mitropolit și singurul enoriaș.  Nouă ne plac sarmalele cu smântână, dar merg și fără, dacă ești vegetarian.  Sunt deschis pentru orice formă de religie."

Pe lîngă faptul că și-a inventat o religie aparte, este absolut categoric impotriva implicării cultelor religioase în treburile statului , în educație și în spațiul public.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu