duminică, 9 noiembrie 2014

Jurnaliștii în devenire în compania unui jurnalist profesionist

     O femeie dotată cu caracter și ambiție, care știe să vorbească sincer  întregii lumii. Cu o voce puternică, dar în același timp finuță. Cunoaște multe realități, deși, e rezervată atunci când vine vorba de mărturisire. Este ea, renumita prezentatoare tv, Angela Gonța.


Arena Tinerilor Jurnaliști ne oferă posibilitatea să ne întîlnim cu oameni, care au o experiență bogată, oameni de la care ai ce învăța.
Deși, până nu demult o cunoșteam doar de pe stică, ieri am avut fericita ocazie să o admir ca pe o femeie de succes. 

Politica editorială - barieră în decizie?!

[Politicienii au acaparat toate instituțiile media din RM]

     Angela Gonța a absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării, USM. 
Și aici apare o întrebare: oare să fi contribuit această facultate, pe care și noi curând o absolvim, în viața profesională a acesteia?
Dacă e să facem trimitere la ceea ce a menționat jurnalista, precum că și-a început activitatea la un post radio, încă din anul I de facultate. Probabil ar fi influențat-o și studiile la facultate, deși, cred că e o combinație dintre noroc și cunoștințe.
Nouă, celor care absolvim aceeași facultate ca și prezentatoarea tv, ne rămâne doar să muncim mult, să dăm dovadă de profesionalism și de ce nu, să ne rugăm la Creatorul Suprem să ne dăruiască puțin noroc.
     La momentul actual, practic, fiecare instituție media are la bază un om politic, care își impune o politică editorială. Cred eu, că mulți dintre voi v-ați ciocnit cu situații în care din cauza politicii editoriale a instituției ați ales să renunțați la activitate. Totuși, se întâmplă să fie și excepții, în cazul în care principiile tale coincid cu cele ale instituției media.
"Mi-a fost foarte ușor să accept politica editorială a postului  ProTV, pentru că mai multe chestii au coincis cu opțiunile mele. Și aici mă refer la: integrarea europeană, economia de piață. Din start ni s-a spun că ProTV nu promovează nici o politică, în schimb crede că locul RM este UE, că statul trebuie să fie bazat pe drept, că cetățeanul este în capul listei și nu politicianul. Acestea sunt principiile și valorile postului de televiziune. În plus, niciodată la acest post nu a existat o presiune politică. ProTV-ul nu are în spate nici un patron politic. Puterea noastră constă în faptul că noi suntem diferiți de ceilalți. ProTV este postul care își păstrează echidistanța, inclusiv în perioada campaniei electorale"  a menționat jurnalista, Angela Gonța.
    În Republica Moldova se vehiculează, precum că postul de televiziune ProTV aparține politicianului, Vlad Filat. Și cum oamenii sunt diferiți, părerile se împart. 
Sper că într-o bună zi vom descoperi adevărata identitate a postului de televiziune ProTV, care se consideră a fi un post privat și în același timp echidistant, neafiliat politic.

Bani sau profesionalism, ce alegem!?

    Un student după absolvirea facultății se întreabă ce ar trebui să aleagă:bani sau profesionalism?! 
În timp ce unii aleg banii, Angela Gonța a ales profesionalism.
"În perioada de criză eu am avut oferte de la mai multe televiziuni. Povestea cu postul de tv NIT, a fost foarte interesantă.  Eu am primit un salariu fabulos pentru acea perioadă. Așa bani eu nici acuma nu am. În momentul în care eu am refuzat, mie mi s-a spus: iată cheile de la mașină. Eu nu aveam în acea perioadă mașină, dar îmi doream foarte mult. În acele momente eu doar mi-am imaginat pentru câteva clipe cum eu, coborând din mașina ceea frumoasă, ducându-mă la birou, trebuie să citesc limba moldovenească. Închideam ochii și încercam să-mi imaginez cum cheltui banii pe  care urma să-i primesc. Chiar dacă oferta a fost una generoasă, eu am renunțat să-mi încalc propriile principii. În momentul în care mi s-a propus această ofertă, eu m-am gândit pe termen lung, unde voi ajunge, ce am să obțin eu, niște bani? Dar după asta ce faci, cum se termină cariera ta? Eu am ales mai bine așa, mai modest"susține jurnalista, Angela Gonța. 
    E un exemplu, care te pune în situații de a alege. Evident, alegerea îți aparține și consecințele tot. 
Susțin ideea de a alege profesionalism, însă, în momentul în care banii reprezintă singura cale de a rezolva o problemă, decurgi și la gesturi rușinoase, de a alege banii.
     A fost o discuție deschisă, dar limitată în unele cazuri. Angela Gonța, este cea care reprezintă imaginea postului de televiziune ProTV. Jurnaliștii în devenire s-au arătat cointeresați atât de viața personală cât și de cea profesională. Aceștia au avut ocazia să adreseze tot felul de întrebări, inclusiv din categoria "provocatoare". Chiar dacă jurnalista a întârziat, chiar dacă a refuzat să răspundă la unele întrebări din motive personale sau că nu era la curent despre tema X. Finalul a fost unul fericit. Studenții au profitat la maxim de a se familiariza cu informații necunoscute până acum. În cele din urmă, aceștia s-au arătat mulțumiți de faptul că au avut posibilitatea să întrebe lucruri pe care îi frământa de mai mult timp. De asemenea, participanții nu au ezitat să facă fotografii cu renumita jurnalistă, care zic ei, că va rămâne o amintire frumoasă. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu